تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده منتخب مردم شوش و کرخه در مجلس:
۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای احداث مدرسه در شوش تصویب شد
۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای احداث مدرسه در شوش تصویب شد

 نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای احداث مدرسه در شوش تعیین و با ابلاغ بودجه امسال به شهرستان تخصیص داده می‌شود ضمن اینکه ۳۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز هنرستان‌های شوش و کرخه گرفته شده است.

 محمد کعب عمیر عصر جمعه در نشست هم اندیشی بررسی مسایل و مشکلات آموزش و پرورش شوش با حضور جمعی از مدیران مدارس و معلمان شوش در سالن نیایش این شهر افزود: ایجاد شورای راهبردی برای پیگیری حل مسایل شهرستان شوش و کرخه با استفاده از ظرفیت نخبگان این شهرستان‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه گره گشایی از مسایل شهرستان در گرو کار منسجم و پیگیری شبانه روزی در سطح استانی و ملی است، ادامه داد: احداث اردوگاه برای آموزش و پرورش شوش نیازمند تخصیص زمین در این شهرستان است که در صورت تحقق این مهم، پیگیری برای جذب اعتبار لازم برای احداث این اردوگاه دنبال می‌شود.

نماینده و منتخب مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رتبه بندی معلمان به همت دولت سیزدهم و پیگیری مجلس یازدهم اجرایی شد ولی نواقصی دارد که اصلاح این قانون به عنوان اولویت در دستور کار مجلس آینده خواهد بود.

وی افزود: طرح اجرای شده رتبه بندی نتوانست معیشت معلمان را ارتقا دهد که باید اصلاح شود؛ این مهم در مجلس دوازدهم به عنوان اولویت پیگیری می‌شود.

کعب عمیر نهضت ملی مسکن را طرح مورد تاکید دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: تخصیص زمین و تسهیلات بانکی ۲ چالش مهم موضوع مسکن در شوش است که انتظار از مدیرت شهرستان، پیگیری جدی این مسایل است.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در نهضت ملی مسکن افزود: متاسفانه بانک‌ها کمترین همکاری را با مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن ندارند که این مشکل به صورت ملی دنبال می‌شود.

مشکل مسکن فرهنگیان شوش برطرف شود

کعب عمیر با بیان اینکه زمین و تسهیلات بانکی ۲ چالش طرح نهضت ملی مسکن در شوش است، گفت: مشکل مسکن فرهنگیان شوش باید به طور جدی توسط فرمانداری شوش پیگیری شود.

وی با تاکید بر پرهیز مسوولان از دادن وعده‌های غیرعملی به مردم افزود: مسوولان باید به هر قولی که به مردم می‌دهند پایبند باشند چرا که دادن قول‌های غیرعملی جز ایجاد بی اعتمادی میان مردم هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: هیچ یک از طرح‌های شوش و کرخه تا چند سال پیش ردیف اعتبار ملی و استانی نداشتند که با پیگیری‌های انجام شده برخی طرح‌های اولویت دار شوش و کرخه دارای ردیف اعتبار شدند.

وی با بیان اینکه نشست‌های اداری در شوش باید مساله محور باشد، افزود: نشست‌های طولانی بدون هیچگونه دستاوردی جز هدر دادن فرصت، گرهی از مردم باز نخواهد کرد.

۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای احداث مدرسه در شوش تصویب شد

فرماندار: زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در شوش تامین شد

فرماندار شوش نیز در این نشست گفت: مشکلی برای تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شوش وجود ندارد و زمین کافی برای اجرای این طرح در این شهرستان پیش بینی شده است.

محسن حویزه افزود: ۱۶ تعاونی مسکن غیرفعال در شوش وجود داشت که با پیگیری شبانه روزی توسط مجموعه فرمانداری این شهرستان، ۱۵ تعاونی گره گشایی و فعالیت آنها از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: تعاونی مهر پنج، تنها تعاونی مسکن مساله دار در شوش است که پیگیری قضایی برای خلع ید آن در حال انجام است و در صورت خلع ید، این طرح به راه شهرسازی برای ایجاد گروه ساخت واگذار می شود.

فرماندار شوش با اشاره به مشکل تعاونی مسکن فرهنگیان این شهرستان گفت: پیگیری برای تحویل مسکن به فرهنگیان این شهرستان با اولویت در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه اعتلای شوش به جایگاه واقعی خود نیازمند هم افزایی، همکاری و تلاش مشترک است، افزود: شوش به دلیل قدمت زیاد با فرسودگی زیرساخت‌ها و تجهیزات مواجه است که به روزرسانی این شهرستان در همه ابعاد ضرورت دارد.

احداث ۶ مدرسه در شوش کلید خورد

حویزه گفت: کمبود نیروی انسانی، مسایل زیرساختی و تجهیزاتی آموزش و پرورش شوش اولویت بندی شده و در حال پیگیری است.

وی افزود: احداث ۶ مدرسه در بخش شرقی شهر شوش برنامه ریزی شده است که اداره کل راه وشهرسازی احداث سه مدرسه و استانداری خوزستان نیز سه مدرسه را متعهد شدند.

فرماندار شوش با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش شوش به عنوان یکی از شورای‌های نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفت، گفت: اقدام‌های گسترده‌ای برای گره گشایی از مسایل آموزش و پرورش شوش انجام شده است و امیدواریم با تحقق این پیگیری‌ها بخشی از مسایل این بخش برطرف شود.

وی دانش آموزان را آینده سازان کشور دانست و افزود: معلمان با تربیت نسل‌ها، نقش بی بدیلی در ساخت آینده کشور دارند

به گزارش ایرنا، احداث بیش از سه هزار واحد مسکن مهر در شوش آغاز شده بود که ۲۲۴ واحد آن با وجود گذشت سال‌ها نیمه تمام باقی مانده‌اند.

نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که برای خانه دار شدن مردم از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده خواهد شد.

جمع کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۰ هزار و ۳۵ نفر بوده که درخواست ۲ هزار و ۱۰۰ نفر تأیید نهایی شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار