کد خبر: ۲۹۳۶۶۱
تاریخ انتشار:۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز:
استفاده از برق ‌غیرمجاز و ماینرها، امنیت و پایداری شبکه را به خطر می‌اندازد
استفاده از برق ‌غیرمجاز و ماینرها، امنیت و پایداری شبکه را به خطر می‌اندازد

 در جلسه مشترک مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با فرماندار اهواز و فرمانده انتظامی اهواز بر ضرورت خدمت‌رسانی به مردم در ارائه و تامین برق مطمئن و پایدار تاکید شد.

محمد فراتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این جلسه که امروز ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: امروزه برق جزو اصلی‌ترین زیرساخت در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است و نقش مستقیمی در رفاه و آسایش عمومی جامعه دارد.

وی افزود: نیروهای ما در توزیع برق در شرایط بسیار سختی اقدام به خدمات‌رسانی می‌کنند. در زمستان خطر برق گرفتگی ناشی از بارش باران و در فصل گرم نیز کار کردن زیر نور مستقیم آفتاب با دماهای آنچنانی که تاثیر مستقیمی بر فرسایش تجهیزات نیز دارد.

فراتی گفت: قطع برق آن هم در ساختمان‌های آپارتمانی عملا شرایط سختی را برای شهروندان ما به دنبال خواهد داشت و لازم است در این شرایط که با قطع برق آب هم قطع می‌شود و درب‌های ورود و خروج و غیره از کار می‌افتد، جدیت بیشتری در ارائه خدمت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز عنوان کرد: یکی از مهمترین معضلاتی که امروز دامنگیر ما شده و امنیت و پایداری شبکه برق را به مخاطره انداخته، بحث استفاده از برق غیرمجاز از یک سو و از سوی دیگر گسترش دستگاه‌های استخراج رمز ارز یا ماینر در سطح مناطق به ویژه حاشیه به شکل غیرقانونی است که مصرف بالای آن‌ها باعث بروز حوادث ناخواسته آن هم در اوج بار مصرف برق و سلب آسایش و رفاه عمومی جامعه می‌شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه جا دارد با همراهی فرماندار و پلیس انتظامی که همیشه در کنار مجموعه صنعت برق بوده و هستند، در جهت ارائه برق مطمئن و پایدار به صورت جدی‌تری نسبت به شناسایی و جمع‌آوری این دستگاه‌ها اقدام شود.

در ادامه سیداحمد موالی زاده فرماندار اهواز ضمن قدردانی از خدمات پرسنل توزیع نیروی برق اهواز گفت: کار کردن در شرایط آب و هوایی اهواز بسیار سخت و طاقت فرسا است و تامین برق مطمئن و پایدار در این شرایط کار جهادی طلب می‌کند که ما از نزدیک شاهد فعالیت ارزنده تلاشگران توزیع برق هستم.

وی افزود: اولویت اول ما خدمت به مردم است و در این راه از هیچ امری کوتاهی نخواهیم کرد و با هر شخص یا اشخاصی که در راه کسب منافع فردی بخواهند امنیت و آسایش مردم را سلب کنند برخورد قانونی خواهیم کرد.

موالی زاده بیان کرد: نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها همیشه در صحنه حضور فعالی داشته و مرتبا گزارش‌هایی در خصوص شناسایی و کشف و ضبط مزرعه‌های استخراج رمز ارز غیرقانونی ارائه می‌کنند و تلاش خواهیم کرد با همکاری بیشتر این عزیزان اقدامات بیشتری در خصوص جمع آوری داشته باشیم.

سرهنگ حسین زلفی فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز نیز گفت: حفظ امنیت و آرامش جامعه وظیفه ذاتی نیروهای انتظامی است و بدون شک هر فعلی که موجب سلب آرامش شهروندان در حوزه مسئولیت ما شود، با جدیت با آن برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از مولفه‌های امنیت، خدمت رسانی برق بوده که بر ما لازم است تا در کنار مجموعه صنعت برق در راه خدمت‌رسانی به شهروندان اهتمام بیشتری انجام دهیم.